imaginea utilizatorului Aranca

confesiune

am o italie ascunsă prin memoria umbrei
un loc unde mediterana se deschide dimineața cu vuietul leandrilor

în fiecare vară mă întorc acolo
să populez mansardele cerului
golite de păsări bolnave peste iarnă

semne ascunse ofilesc pereții de aer
crescuți jur imprejur amnezic

…la capătul penumbrelor
un bibliotecar într-o cvadrigă de sînge
transcrie călătorii în alb din alte manuscrise

din cînd în cînd prin carnea cuvintelor vernisează
lungi seminarii despre ontologia înecaților din dragoste

Comentarii

ptr ca as dori sa inteleg acest poem, ptr ca as dori sa inteleg poezia ta, te rog sa arati, nu in sensul cheilor mele de lectura, ci asa cum vei binevoi sa raspunzi cererii mele, -simplu- despre ce este vorba in acest poem multumesc anticipat

nu sint interesata sa-ti explic sa intelegi acest text. dintr-un simplu motiv. eu doar scriu texte. cine intelege, perfect.

anca, e ca si cum ai invita musafirii la tine acasa si ai tine mancarea acoperita pe masa in fata lor.

cu respect iti spun Francisc ca nu as invita pe oricine la mine acasa.

anca, dar usa era deschisa...si eu am batut totusi. nu poti sa-i spui nuntasului ca nu are haine potrivite cand inima sa se bucura de hora cuvintelor. lasa-l sa joace, invata-l, ajuta-l .....acum imi trece prin cap ca sunt una din fecioarele nechibzuite. ma dai afara....

Francisc e vorba de un prohod...nu poti dansa doar daca e usa deschisa...chiar daca ne-am cunoaste...

Francisc,o rugaminte. intrucit depasim cadrul legal al regulamentului site-ului, am rugamintea sa transmiti orice alt comentariu off topic proprietarului site-ului care va lua masurile pe care le considera corecte: de a ma accepta in continuare cu aceste "texte" sau de a ma exclude. nu este corect ca acest text sa devina unul din cele mai cunoscute texte doar pentru ca eu nu dispusa sa disec ceea ce am scris...

erata : eu nu sunt dispusa sa disec ceea ce am scris...in cenaclurile adevarate unde am fost acest lucru era de prost gust...

daca nu ai dat curs cererii mele simple (ma gandesc cum ar fi procedat copiii in aceste zile pusi in fata unor astfel de subiecte) ma gandesc ca motivele ar putea fi urmatoarele: 1. incapacitatea autoarei de a explica un text care ii apartine, incapacitate datorata ...fricii de a nu cadea in ridicol sau lipsei unor astfel de exercitii sau, pur si simplu, neputintei intelectuale. aici ai putea replica faptul ca autorul e, in general, un transmitator, el nu intelege opera integral, doar o creeaza samd.... 2. arogantei deoarece, fiind un "orisicine", nu merit atentia ta, adica daca sunt prost asa sa raman (citind printre randurile comentariilor tale de mai sus- si nu e nevoie sa negi toate acestea, ptr ca stim cu totii sa facem comentarii.......); aroganta datorata imaturizarii poetice, desigur, ptr ca nu era mare lucru sa scrii cateva randuri explicative. aici poti replica faptul ca dimpotriva, modestia si capacitatea dvs de a gestiona conflictele v-a determinat sa procedati astfel samd 3. ...................................... (aici poate completa "orisicine" are curajul, cu riscurile, firesti, de a-i fi suspendat contul, semn ptr care, desigur, tb sa astept un preaviz). nu va deranjati sa-mi raspundeti

Aranca, dacă nu dorești să dai curs rugăminților lui Francisc (și este, desigur, dreptul tău), te-aș ruga pur și simplu să nu-i mai răspunzi, te lași condusă spre discuții în afara interesului acestui site. Francisc, Aranca nu este obligată, într-adevăr, să îți ofere explicațiile solicitate, și nici să expună motivele pentru care nu o face. Te rog să respecți regulamentul, referitor la conținutul comentariilor.

Sapphire... bine punctat... desi daca am fi la un cenaclu adevarat un lector nelamurit ar putea desigur intreba autoarea cu privire la un fragment din creatia supusa analizei. Ideea e ca nu toata lumea scrie diwan ori ceva similar de aceea nu mereu exista nevoia "cheilor" pentru ca textul exista doar pe un singur nivel de interpretare. De exemplu acest text mi se pare unul bun, in acelasi registru tematic cu care autoarea ne-a obisnuit deja, insa de aceasta data avem de-a face cu un intreg, relativ inchegat si cu o atmosfera deosebita. Nu ma prea impac cu "ontologia înecaților din dragoste"... cunoscand semnificatia termenilor ma gandesc ca ar fi fost mai potrivit sa utilizezi poate gnoseologia, axiologia etc Interesanta formularea "la capătul penumbrelor" dar cred ca e putin fortata pentru ca in real exista o granita insesizabila de catre ochiul omenesc intre partea luminoasa si aria umbrei. Miroase frumos poezia ta... ma gandesc insa ca pe cat sunt de frumoase frunzele leandrului pe atat sunt de toxice.

Actaeon, e o localitate dupa care jinduiesc toata iarna; acolo am vazut prima oara copaci de leandri in drumul spre faleza cind ieseam cu Boba (un biet caine, a murit deja) sa alergam la 6 dimineata; faceam un ocol sub mirosul acela de vara, mare si leandri pina in dreptul unui arbore mare de piper...dar asta e alta poezie.

am citit si eu textul si pot spune ca mi-a placut in mod deosebit. mi-a placut inainte sa citesc comentariile. dupa ce le-am citit mi-a placut si mai mult. si mi-a placut mai apoi si bunul simt al autorului care a incercat sa aplaneze escaladarea unui conflict. nu mi-a placut insa lipsa de bun simt si stilul provocator al lui francisc care a urmarit exact contrariul. ma folosesc de acest prilej sa il avertizez pentru ultima oara pentru astfel de atitudini. pe acest site critica si comentariile sint incurajate in mod deosebit. nu insa si hartuirea provocatoare. as vrea sa nu se mire daca la urmatoare abarere de genul acesta nu va mai fi avertizat ci va avea contul suspendat. p.s. observ ca francisc nu comenteaza decit foarte rar insa foloseste aceasta inlesnire in alte scopuri. nu m-ar fi deranjat daca ar fi facut harcea parcea textul acesta s-au ar fi spus simplu ca ii displace. insa aceasta insistenta cautare a hartei cu luminarea trebuie sa inceteze aici.

În ciuda unei evidente cantonări în limitele unui stil, remarc acest text pentru atmosfera deosebită pe care o creează. Subscriu la cele spuse de Virgil. Un autor nu-și explicitează poeziile, ar limita aria de interpretare în mod subiectiv.