Comentarii aleatorii

- filtrele sînt opționale
- apasă aici ca să anulezi filtrul

Format: 2017
  • Virgil

    Dragă Bobadile, ce spui tu sună nu a peniță de apreciere ci mai degrabă a peniță de încurajare după atîtea defecte și scădințe. Noroc că poezia nu este despre penițe ci despre pană, așa cum zice my alter ego, bineînțeles fără a se umfla în... pene. Și iată cum m-am jucat cu aurul tău pînă era să îl pierd. Anyway, merci. Batrînulatrăgător, mă bucur că ți-a plăcut. În ce privește ce spui tu despre originea extraterestră a iubirii nu sînt de acord cu tine. Pentru simplul motiv că habar nu am cine a scris textul acela și nici nu știu dacă este real, așa că în ceea ce mă privește, ideea îmi aparține. Și am avut-o de mai multă vreme. De fapt mai apare disimulată și în alte texte de-ale mele. De aceea nu am nici o problemă să îi revendic paternitatea.

    pentru textul : despre falsele principii ale mecanismelor iubirii de
    __________________________________________________
    25 Aug 2008
  • Oriana

    Mi-au plăcut foarte primele trei strofe și îmi permit să consider că poezia de peniță s-a înfăptuit cu ele. Densitate plăcută de metafore, imagini vii, suestie bine dozată. Ce a urmat, îmi pare o altă poezie, cu salt în alt timp. Două cuvinte din titlu, "adânc" și "peste", îmi sugerează direcții diferite. Dar îmi pot imagina rezultanta și nu e rău deși cam clișeistic. /O\

    pentru textul : lumina lumânării ploua adânc peste noi de
    __________________________________________________
    02 Sep 2007
  • solomon

    :) ths, profetule! ep alina o asteptam eu cu un sfat... pe tine nu te cred ca m-ai crede. pe la LA amigdalele nu dor...

    pentru textul : portarul de la spital de
    __________________________________________________
    15 Mar 2006
  • Sancho Panza

    dupa o introducere (putin prea) lunga, dupa fragmente-divagatii care ar putea lipsi (fiindca, in opinia mea, dilueaza - si ma refer la acele "game" si la paranteza despre durere), gasesc niste definitii surprinzatoare: "încrederea este mai degrabă o pledoarie pentru invizibil un fel de naivitate în flacări (...) un libido pentru sexul cu binele sau cu adevărul" si apoi: "dacă deschid gura și trag adînc în piept mă îmbăt invariabil cu dumnezeu" finalul-concluzie m-a lasat in tangaj...este bine formulat, dar silogistic. parca ma asteptam la altceva. oricum, un text in care autorul iese in lume cu pieptul deschis. sau cordul deschis?

    pentru textul : cea mai mare problemă de
    __________________________________________________
    17 Mar 2008
  • Bott Răspuns

    Adriana, mulţumesc de trecere şi de încurajare.
    Aş dori totuşi mai multe explicaţii vis a vis de penultimul text pe care l-am postat. Nu este perfect, dar am muncit mult la el... şi nu cred că este de atelier.

    În legătură cu titlul, mă mai gândesc.

    Eugen

    pentru textul : Paloarea vorbitoare-a hârtiei de
    __________________________________________________
    10 Ian 2010
  • Dedal

    exprimare aforistică, ponderată metaforic - melanjul e reușit, incită chiar și narativ fragmentele/strofe se leagă prin fire de sens - tehnică de ghem de zăpadă, de trepte combustibile aș remarca: "Cînd o văd oamenii îi ating sînii. Să le poarte noroc. Unul chiar a cîștigat o excursie în Anzi. Nu s-a mai auzit nimic de el." - ludic adânc "Ei vin cu puștile lor cînd trag puștile fumegă ca o femeie de după o noapte de dragoste." - inedit metaforic (minus ligamentul grăbit "fumegă ca") "Din cînd în cînd îmi traduce un cuvînt dar o femeie fără limba ei secretă e ca un melc fără cochilie. Cînd cresc femeile ocupă tot pămîntul."- surâs filosofic - definiție/sentință aș modifica: "Nimeni nu strigă în gura mare că e fericit." - ba eu cred că nefericirea și fericirea - ca stări extreme ale durerii și bucuriei, se strigă - există și situații în care nu (mai degrabă suferința se pe-trece în tăcere), dar asta nu justifică acel "nimeni" - variantă: "Unii se feresc să strige în gura mare că sunt fericiți." "Apoi adoarme cu gura deschisă. Ea știe cînd se intră în oameni se intră pe gură." și "Cînd ajung acasă intru pe gură iubita mea e ghemuită în pat." - imaginea cu intratul pe gură e oarecum "de graniță" și, așa cum sugera, oarecum justificat, și Emil-hialin la "Allienterul" meu, cred că s-ar merita evitată, pentru clarul non-biblic al întregului

    pentru textul : al patrulea cîntec de dragoste de
    __________________________________________________
    01 Mar 2008
  • Virgil

    ma rog, sa trecem peste felicitari deocamdata fiindca eu din ce ai scris tu aici n-am prea scos mare lucru decit niste generalitati pe care cred ca le stia oricine despre arta din Romania comunista. Mai mult am observat ca ai scris despre autoare niste chestii care pe mine pur si simplu nu ma intereseaza, cite doctorate are madam Cirneci si mai stiu eu ce ”cîmpuri de interes științific”, si altele. Eu zic să o lăsăm baltă cu limbajul ăsta de lemn și cu aduațiile astea de trei lei. Dacă ai ceva interesant de scris scrie, dacă ai o idee creativă prezint-o dar textulețe din astea în care îi zornăim cuiva medaliile de tinichea mie mi se par de un profund prost gust. Poate or fi mai degustate la Paris dar pentru mine nu valoreaza nimic. Hai sa folosim Hermeneia pentru a crea ceva, pentru a promova lucruri interesante, novatoare si nu pentru banalitati zdranganitoare pe care te asigur ca oricine le va uita peste doua zile. E plina lumea de carti pe care nu le citeste nimeni.

    pentru textul : Magda Cârneci - Art et pouvoir en Roumanie 1945 – 1989 de
    __________________________________________________
    22 Apr 2007
  • solomon era sa o scap. este frumoasa.

    era sa o scap. este frumoasa. ultimele doua strofe sunt foarte ok. in strofa 3 nu-mi pot imagina rasul copilului ca si cum autorul ar fi invizibil, chiar daca se uita la guler. trebuie sa gasesti altceva. strofa 2 ramane perfecta fara versurile 2 si 7. prima e ok. congart!

    pentru textul : zile galbene de
    __________________________________________________
    26 Iun 2011
  • aquamarine alina, nu are legătură decât

    alina, nu are legătură decât în măsura în care eu necitind..:( nu stiu despre ce e vorba. pot să zic că parcă nu sunt suta la suta mulțumită de final, dar am dorit un final.. luminos :) multumesc si sunt bucuroasă că ti-a placut.
    paul, e o placere pentru mine sa stiu ca ai rezonat cu textul acesta, scris dimineata la cafea, asa cum imi scriu eu de obicei toate textele.(atunci au timp un pic sa zboare gandurile nestingherite:) multumesc frumos, atatea penite, m-au cam intimidat:) o zi faina!

    pentru textul : odată ți-am spus că tatăl meu și mama mea s-au născut la țară de
    __________________________________________________
    24 Iun 2011
  • yester

    ...uitasem un "mulțumesc!", Matei... același, Paul

    pentru textul : Fabrica de bolduri de
    __________________________________________________
    07 Noi 2007
  • serafim oprea am citit

    zilele astea un text pe aceasi tema, in aproximativ aceeasi maniera de realizare scenaristica, dar diferit complet ca limbaj, ca abordare. diferentele intre cele doua texte constau in ceea ce priveste maniera de receptare a poeticului de catre fiecare autor. daca textul de fata este invechit si nu aduce nimic proaspat poeziei, celalalt e modern, revigorant ca limbaj si maniera stilistica, adica daca vreti e ca si cum am compara ultimul model de dacie abia aparut cu cea fabricata in 1966 la pitesi, celebra 1100. nu as vrea sa contest ca ambele sunt poezii si izvorasc din acelasi filon emotional, dar totusi suntem in anul 2013 si cred ca orice autor care are pretentia ca vrea sa scrie poezie trebuie sa fie contemporan cu el insusi, daca nu reuseste sa fie inaintea timpului sau. e o minima moralia pe care poezia o cere si cine nu intelege asta mai bine ar fi sa renunte la poezie. redau aici textul de care vorbeam>

    mașina de tuns iarba

    într-o zi te vei strica
    te voi desface după o săptămână
    bucată cu bucată

    vreau să fie marți și să plouă
    să dorm toată dimineața și
    după cafea
    să te așez în mâl

    îmi trebuie ceva diferit
    pungi subțiri de la mega image
    sau cele verzui de la piață
    în care aduc rădăcinoase
    să-ți șterg piesele de vaselina
    devenită catran
    să le învelesc în plastic și câlți

    în marțea aia în care nu
    voi avea nimic în mâini
    decât piese metalice
    în ploaie

    nu corpul rece al tatălui
    până-n 30 kilograme
    în care inima a cedat

    pentru textul : de el de
    __________________________________________________
    08 Oct 2013
  • Doru Lubov

    Ai dreptate, Aranca. E un mic volum aici. De acum le voi posta separat. Mulțumesc.

    pentru textul : poezii de toamnă și dragoste de modă veche de
    __________________________________________________
    15 Oct 2007
  • Aranca

    un poem cu insertii de balada folk. un lirism neasteptat, pe orbita Hermeneii "ooorbeeesc de-atâta singurătate și nimic nu mai trece pe-aici" versuri deosebite ce ma trimit spre universul lui Minulescu, ca o luntre pierduta prin furtuni: "Trimite-mi poemele iubiților tăi de odinioară, lovește și sapă și-mpunge și bate în trupul meu huiduit de poeți ai viselor tale, ce stau și îngroapă umbra mea rătăcind pe poteci de vis de-a scaldă de-a mult de-a mirare că nimeni nu poate să-ți aștearnă livezi." Ferice Cora!

    pentru textul : Săgeți în piept de
    __________________________________________________
    16 Ian 2007
  • queen margot

    Pièce touchée- I topesc în paharul cu vin diane 10 pastilele se preling lucide ca o măduvă pierdută la zar într-o efervescență stranie eliberându-mi respirația, zâmbesc absent în ritualul simulat al degustării îmi pari schimbat, tandrețea de ieri e ceruită cu otravă te apropii scuipat în obraz de umbre condamnat la un vitiligo sisific îmi amintesc coroana pe care mi-ai dat-o peste o țară de lacrimi peste o țară amară cu oameni zidiți în sternul păsărilor urmărit pretutindeni de patimi mutilate de ură le simt degetele pipăindu-mi somnul când îți strig numele cernut în sita oglinzii Pièce touchée- II pièce touchée e povestea noastră interzise regrete ale atingerii femeia albastră în turnul de ambră maimuța cu zale de oțel își cere implacabil tributul intrăm desfigurați groapa cu var sfâșiați în salturi de suliță ... ne-au exilat pe o altă tablă de șah într-o cameră-fagure cu iubiri x și o te-au pus să sapi sub zidul unde stau când vei ajunge, vor arunca în aer colivia de aur nici nu vom apuca să semnăm în ultima clipă pașaport spre niciunde Pièce touchée- III femeie, caută-mi altă pereche de mâini mâini curate, albe, pentru duminică îmi simt trupul înodat sub povară nu iubim doar scrijelim sălbatic o boltă în celălalt s - avem unde ascunde prada din noi aurul carnea și timpul suntem degete împletind metamorfozele orei eu bărbat tu femeie sarcofage de lemn ca o cetățuie străini dezbrăcați până la piele în albușul ierburilor să ni se vindece rănile am lăsat la tine o umbră decolorată cu pomeții de smoală va veni o femeie albastră să îi curețe negii scăldându-o în lumină delirezi și trag de tine cu putere peste moarte malaxoarele ei să nu te închidă în zâmbete cuneiforme aștept un miracol din tăblițele sparte ale ochiului se ridică în lună un fum acaju zid al plângerii corsarilor care mor tineri Pièce touchée- IV mergeau încet spre sat, femeile îl sprijineau alungând stafiile ce-i smulgeau bucăți de epidermă fata care nu putea să vorbească văduva nahuatl și soldatul condamnat la resemnare îl trăgeau una de-a dreapta, alta de-a stânga privirea mutei murmura despre o casă curată un petec de pământ copii cu părul roșiatic coborâți din cer cealalată vorbea despre copii de pământ și case tumefiate în fum îl împingea să urce pe masă ca pe un podium înalt până când lemnul uscat ar fi zămislit o fântână

    pentru textul : constrîngere poetică sau text după imagine impusă 10 de
    __________________________________________________
    17 Iul 2007
  • Ela

    Virgil, nu-i bai. E poetică, da. Mi se întâmplă când scriu pagini de jurnal să fiu mai poetică decât în poezii uneori. Cred că ține de libertatea interioară. :) Mulțam.

    pentru textul : cai negri, însetați de
    __________________________________________________
    31 Ian 2006
  • Djamal Va multumesc

    de trecere si pt apreciere.

    va mai astept

    pentru textul : Sangreal de
    __________________________________________________
    03 Feb 2010
  • merveille ...

    Paul, dintotdeauna subiectiv și atent:), Roxana, mulțumesc pentru însemnele lăsate aici. sunt surprinsă iar și iar de felul în care a rezonat acest poem...

    pentru textul : Poem despre mama unei vieți de
    __________________________________________________
    21 Iun 2009
  • Aranca

    asteptam in continuare alfabetul. frumoase lucruri vezi tu cind deschizi abecedarul inimii. felicitari pentru ilustratiile inedite!

    pentru textul : Absens - alfabet poetic (3) de
    __________________________________________________
    28 Ian 2007
  • Aritmosa

    Nu m-a prea convins argumentația, Cozane. Din ce ai scris, pare că tu crezi că un homeless s-a născut homeless, că nu există cauze care au dus la starea asta. Din punctul meu de vedere, dacă tot pui accentul pe veriga slabă, atunci tendința mea este de a mă substitui acestei verigi. Două palme nu sunt întotdeauna binevenite. Dacă leșinul este doar aparent și de fapt omul a murit, degeaba mai vii cu două palme. Și nu am apelat la etica creștină, ci la etică pur și simplu. Dacă cineva e în afara sistemului eu nu-i voi spune doar „stai acolo, acolo ți-e locul”, presupunând în mod fals că se va crea o alchimie în celălalt astfel încât va reacționa la un moment dat.

    pentru textul : crucile de
    __________________________________________________
    15 Iul 2006
  • Virgil mulțumesc

    mulțumesc, Cristina

    pentru textul : concursul de poezie „Astenie de primăvară - Hermeneia 2010” - addendum de
    __________________________________________________
    26 Apr 2010
  • batori Corina, "dar dacă timpul

    Corina,
    "dar dacă timpul și universul nu ne vor
    iubește-mă acum, în văzul soarelui
    aici, în lanul ăsta cu maci
    numai te rog
    nu te grăbi"

    Impecabil final. Nu am cuvinte. Felicitări!

    pentru textul : Undeva cîndva de
    __________________________________________________
    17 Sep 2010
  • Călin Sămărghiţan

    Exact, alma, genitivele! Abundența de determinative acolo denotă o atentă șlefuire a sensurilor, minuțiozitate în distilarea nuanțelor,... da, specifice lui Virgil. E ca o mică grădină în care nu fiecare floare, ci fiecare petală are rostul ei. Felul în care reflectă lumina. Nu prea înțeleg, însă, finalul, iar al doilea vers mi se pare ușor redundant; aș vedea: "îmi pătează cu urme de cerneală degetele", sau chiar numai "sunt urme de cerneală pe degete". Pe de altă parte, fiind, de fapt, niște antiplatonice, se explică.

    pentru textul : antiplatonice III de
    __________________________________________________
    30 Mar 2006
  • margas Question

    This question keeps haunting me, so I have to let it out, do you (and the others like you) publish also on one (or more than one) 'true-blood' american poetry site(s)? Are there any such literature sites to host your work? I'd really like to know...please provide me with a link!
    Cause if you just write here on Hermeneia to test our (majority Romanians) English language knowledge it's not so cool.
    Or is it just fun?
    Cause if it is, I love fun!
    We should all have fun, especially with languages!

    pentru textul : my little room above the bookbinding store de
    __________________________________________________
    18 Iul 2012
  • ovYus

    taica profetule, jalnica este prestatia matale. probabil asa se-ntampla cand ti se acorda mai multa atentie decat meriti... over & out.

    pentru textul : ce frumusețe rară de
    __________________________________________________
    06 Ian 2009
  • anna

    gnosticii spun ca Dumnezeu este neindemnatic si de aceea opera lui are multe greseli, aici se vede insa o imagine „perfecta” a inocentei” si frumusetii, iar versurile tale sustin minunat aceasta imagine! „ de ce tac oamenii de zapada” … divulga-i sarei secretul! spune-i ca daca ei ar vorbi, atunci li s-ar inalzi inima de gheata si s-ar topi… si s-ar topi si farmecul iernii :) „privirea fara colturi” a sarei, e cea mai minunata privire ce am vazut !!! se spune ca … nu dispare niciodata din noi copilaria, doar inocenta!

    pentru textul : reclamă pentru viață de
    __________________________________________________
    29 Dec 2008
  • Sapphire

    Ioana, nu știu al cui tablou este (deci am picat), am o vagă senzație de Van Gogh, independent poate de ceea ce ai vrut tu (cu alte cuvinte, cu asta vin eu de acasă), dar este extrem de bine prinsă senzația de răsucire a planurilor, ca și aceea a unui univers care sparge limitele (ramele, dacă vrei). Într-adevăr, una dintre cele mai expresive și frumoase poezii ale tale. PS ai pus tu diacritice, dar uite ce a ieșit aici: "Acum este atunci era așa cum trebuia să fim noi în zbor De mană planând pe spate printre planete turnuri și capre" :-) Să nu le ștergi.

    pentru textul : Aterizari Fortate de
    __________________________________________________
    25 Mai 2006
  • Virgil nu dragul meu. nu am uitat România.

    nu dragul meu. nu am uitat România. și nu, România are resurse. dar și aici vă rog să nu vă supărați în mîndria națională fiindcă nu are nici o legătură cu ea. chestia asta nu are nici o legătură cu sărăcia sau resursele. are legătură cu... nu știu cum să spun, cu capul. Marele Creangă avea un ciclu de povești pe care le-am îndrăgit întotdeauna. Se numesc „Prostia omenească”, știți voi, povestea cu drobul de sare, cu carul cu fîn și încă altele. Ce a vrut să spună Creangă acolo este că problema nu „e” resursele ci e modul cum le folosești. Nimeni nu condamnă pe nimeni. M-a amuzat doar un site de televiziune care ar putea face treaba mult mai buna cu resursele pe care le are. Mă tem că problema României nu sînt resursele ci rasoleala. Sau, invers punînd problema, așa cum există atît de mult kitsch și rasoleală în România, tot la fel de bine poate exista și un Victor Turburea.

    pentru textul : Virtualia XIII - mulţumiri, mirări şi poezie la Iaşi de
    __________________________________________________
    18 Oct 2011
  • Virgil ok - cu siguranta ca eu nu

    ok - cu siguranta ca eu nu stiu multe lucruri mai mult sau mai putin elementare in poezie. dar crede-ma ca acest lucru este valabil si pentru tine. dar trec peste asta pentru ca nu imi pun mintea cu tine. ce vreau sa iti spun este ca a spune "primele doua versuri sint nesimtite" este un atac. pentru ca problema este destul de echivoca, vreau sa te avertizez ca am doua posibilitati. una este sa te sanctionez daca nu iti ceri scuze de la nicodem. a doua este sa nu fac nimic. dar, sa nu te superi daca vei primi de acum incolo atacuri la adresa versurilor tale, daca se va spune ca scrii versuri nesimtite sau execrabile, sau scolaresti sau etc. si mai ales sa nu vii sa te plingi la mine prin e-mailuri pentru asta. pentru ca este cutia pandorei pe care ai deschis-o tu. se deschide sezonul liber la vinatoare de vrajitoare.

    pentru textul : noapte cu plată de
    __________________________________________________
    22 Dec 2010
  • yester p.s. popularitatea ar fi un criteriu... masele. dar el

    p.s. popularitatea ar fi un criteriu... masele. dar el este unul greșit. după cum toată lumea știe de of viața mea a lui costi ioniță foarte puțini știu ceva despre comfortably numb, song al formației pink floyd ori despre autumn in new york al ellei & louis... prin urmare se poate să nu am dreptate...

    pentru textul : Este adevărat că poezia este pe moarte sau nu? de
    __________________________________________________
    21 Feb 2012
  • Trinity Tall poppies

    de acord cu ce s-a scris mai sus: prima parte impresioneaza prin cadenta..ultima pare a fi dintr-un alt poem, pierde din energia initiala.
    Oricum, mi-a amintit de un roman citit acum citiva ani: Tall Pappies (Loiuse Bagshawe).

    Spor!:p

    pentru textul : pe tocuri prea înalte de
    __________________________________________________
    13 Iun 2012

Pagini